Thursday, April 30, 2009

AF MASUK....relevan atau tidak???

Jika korg peminat setia af..confirm2 la korg tau pasal ni kan..skrg ni heboh balik term ni selepas peserta kesukaan af7,aril tersingkir(kesukaan ke kalu tersingkir)
Tu yg confius tu..kata kegemaran,camne leh tersingkir..kalu btl2 febret sah2 la xkn tersingkir kan...macam mawi tu,tu baru nama fevret..hahahaha

Aku nk jgk tggu samada af yang katanya melalui transformasi ni akan ulang balik skrip lama af 1 - af 7..
Sbb bg aku mmg x patut n x relevan la afmasuk2 nie..
Ada beberapa kepntingan je kalu 'fakulti af' still wat afmasuk ni...
Antaranya
  • Nak tarik income lebih(undian tambahan keatas talian yang telah ditutup)
  • Nak tarik perhatian pengkritik n blogger tuk kritik lam blog
  • Nak bagi menang peserta fevret diorg
Adalah tidak adil kepada peserta yang kekal di dalam af dan pengundi mereka selama ni kalu astro wat afmasuk ni..kalu camtu baik x payah undi dulu..tggu tersingkir dulu pastu baru undi time af masuk(save bajet)

Cuba anda recall balik..nape aku kata x patut ada af masuk ni...ni nak recap....

AF 1..
Pada konsert pertama..liza af1 telah disingkirkan pada konsert pertama kemudian pihak akademi merasakan penyingkiran di konsert pertama adalah terlalu tidak adil kerana dalam 1 mggu tiada apa yg boleh ditonjolkan...
Lepas tu liza terus gah hingga ke konsert akhir sbb pengundi xnk dah tgk kesedihan liza tgglkan akademi..walauponnnnnnnnnnnnn dia nyanyi suam2 kuku..huhuhu

AF 2
Korg still ingat pesona bulan datuk yusoff haslam??Linda nanuwil...
dia dah tersingkir..tapi bila masuk balik melalui afmasuk..terus dia sampai ke final n siap dapat no 2 lagi..kenapa???sebab ramai pengundi???bukan...sebab org akan kasihan..kalu dia btul2 ramai peminat xkn la dia leh tersingkir...

AF3
Mawi N Marsha...kenal???sure kenal..sorg juara af3 n seorg lagi finalis konsert akhir af3..Konsert prelude diorg x terpilih pon untuk masuk af3..tapi atas desakan peminat di konsert pertama,drama yang telah ditulis skrip oleh astro n dilakon oleh m nasir,persembahan dibuat sekali lagi untuk dinilai sekali lagi oleh pengajar af..semua tu lakonan semata..padahal astro dh ada nama sapa yg perlu masuk..
nak tau nape aku ckp camtu..sbb mawi lupa lirik...marsha lak gagap2 sbb x hafal lirik(siap baca lirik atas pentas lagi)..tapi diorg tetap terpilih sbb itu pilihan astro atas sbb komersial.huhuhu...Apa kata korg???ada hujah??hehehehe..

AF4
Lotter..pemenang tempat kedua af4..sejarah nye sama sebijik cam linda nye skrip..skrip ulangan..bosannnnnnn

AF5
tiada skrip ulangan(asenye)

AF6
tiada skrip ulangan(asenye)

hmm so korg pikir la sendiri..wajar atau x..adil atau x afmasuk tue...
so musim ni kalu astro ulang menda yang sama..aku xkn tgk dah af7....x relevan..dan pihak produksi sila jangan ulang ayat transformasi tu kalu still pki afmasuk...x relevan..

Satu lagi yang aku x puashati..nape kalu setiap kali ada penyingkiran mesti diorg kata

''inilah akibat anda tidak membuat kerja anda,pelajar kesukaan anda telah tersingkir''

''sayang sekali,seorg lg pelajar berbakat tersingkir"

yang peliknye..nape kata camtu???bknkan penyingkiran tu mmg pasti ke,x kira la undi smpi berdarah jari pon,tetap akan ada penyingkiran dihujung konsert...

dok kata pelajar yang tersingkir tu berbakat..nape?yang tggl tu x berbakat??nape leh msk af?nape leh terpilih?nape diorg pilih kalu dh tau xde bakat..biar ada sorg je la lam af tu..dh dia sorg je berbakat..hahahahahahahaha

Satu lagi bab pelajar yang dikata berbakat tetapi tersingkir..aku rase xde apa yg perlu dikecoh la..nama pon af..bakat bkn segalanya..pakej tu pntg kan..bkn kah begitu???
Asenye bkn aril je jd mangsa..ramai lagi la jd mangsa.ramai je pelajar berbakat pernah tersingkir.antaranya
  1. rosma af1
  2. zarina af2
  3. idayu af3
  4. zizi af7
  5. yazer af3
  6. linda af2
  7. akma af3
  8. aizat af 5
so..skrg korg fikir2 la..kalu ada produksi af yg baca..renung2 la..
rakyat n penonton sudah bijak skrg..x mustahil rangking af boleh merudum jika berterusan buat sesuatu yg org fikir akal logik adalah x logik n merapu..

cuba cari sesuatu yg fresh..xkn xde yg fresh..keseluruhan produksi org baru..jangan mainkan elemen lama..nnt nmpk anda terlalu desperate...

3 comments:

  1. memang kaki AF betui ... glad that i found your blog ... keep it up ...

    ReplyDelete
  2. x taw nk ckp pe.

    nak ckp af skang makin x mnrik je..
    tahniah hafiz juara terbaru..heee

    ReplyDelete
  3. af8 nnt cube buat all star plak. serap balik those yg nan ado menang tapi super-talented.

    amacam?

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin